14 juni 2026 Schoorl - Callantsoog 21,5 km

14 juni 2026 - Schoorl, Nederland

Rond 8:15 hoorden we een geluid. het was de wekker van Vief in de verte. Poe. Tijd voor een ontbijtje op de keurig klaar gezette stoeltjes. 

IMG_1474IMG_2602

Yoghurtje en krentenbol. Daarna douchen en plop, tentje weer opgeruimd. We brengen de auto alvast naar Callantsoog en hebben het plan om met OV terug te gaan naar Schoorl. Helaas loopt het anders. We blijken helemaal geen goede aansluiting te hebben en boeken een uber. Safiullah haalt ons rond 11:15 uur op. Tijdens het wachten drinken we met vaart een koffie en thee. Rond 12 uur zijn we weer aan het wandelen. ,We beginnen weer in de buurt van de klimduin. We lopen lang door het bos en maken flink wat hoogtemeters. We lopen richting Groet, waar we een mooi wit kerkje zien.  Daarna lopen we langs de Hargervaart, een mooie plek waar veel boten liggen. Dit is een lang stuk. Aan het einde lopen we een stukje verkeerd en moeten we even terug om het bruggetje over de Hondsboscche zeewering over te gaan. Die behoedt ons al sinds 1880 voor stormvloeden.

IMG_2619

IMG_1479

IMG_2623

IMG_1484IMG_1480

We lopen door het hoge gras en vragen ons af of het goed zal gaan. Het lijkt niet alsof hier een pad loopt. We besluiten toch door te lopen in de hoop niet terug te hoeven. Aan het einde zien we een hek, maar we kunnen er over heen. Na flink wat km komen we aan bij de zee. Wat zijn we blij. Dit gebied blijkt de Zijpe te heten

IMG_1487

IMG_2630

We lopen lang stuk over een wandelpad, met uitzicht op de zee, en nog geen strandtent in zicht. We zien niets van Petten wat rechts ligt. Na lange tijd komen we aan bij onze lunchtent, Zee en zo.  Om 15:05 uur. Wat zijn we toe aan deze stop. Eten gaat ons goed doen! We zitten binnen en laden onze telefoons op. Vief ontdekt een teek. Die we na de lunch laten verwijderen bij de reddingsbrigade. 

IMG_2634IMG_1493IMG_1504IMG_1503IMG_2638IMG_1510IMG_1513IMG_1511IMG_1508

IMG_1527

Als laatste moeten we ongeveer 10 km over het strand. Het is heerlijk! De lunch heeft ons goed gedaan. Een uurtje voor we er zijn toch wat druppels nog. Vandaag hebben we geen poncho mee. Maar voor we er zijn, zijn we alweer droog gewaaid. 

Om 17:30 komen we aan bij WOEST. We komen boven en zien een heerlijke loungeplek waar we neerploffen. We bestellen nacho's, een cola'tje en wijn. Het is weer gelukt. 80 km in 3 dagen. We zitten in de zon tot 19:15 uur. Daarna lopen we naar de auto. We zijn wel wat afgekoeld dus in de auto lekker slaapzakje over de benen, Twee en half uur rijden en nét op tijd terug voor de wedstrijd NL - Japan. 

IMG_1532IMG_2722IMG_27268FCC7D15-009D-49BE-8D72-74CED5D35D90IMG_2731IMG_2734

Foto’s

Jouw reactie